Ne güzel bir gece değil
mi bayan? Yoo... Cevap vermeniz gerekmez, sadece gecenin sessizliğindeki huzur
ve gizeme dikkat çekmekti amacım, o kadar. Sizi rahatsız ettiysem de özür
dilerim. Ancak bakışlarınızdan anladığım kadarıyla rahatsız olmuş gibi durmuyorsunuz.
Sadece anlık şaşkınlığınızı mimiklerinizden atmanız biraz zamanınızı alacaktır.
Mühim değil bayan, ben alışığım böyle durumlara. Gecenin güzelliğinden kime
bahsetmeye çalışsam herkes sizin gibi benzer tepkileri veriyor. İnsanlar
düşüncelerini sesli paylaşma konusunda iyi değiller. Nedense bu durum onlara
garip geliyor. Aslında garip olan içlerinden geçirdikleri düşüncelerini bir
hiçmiş gibi evrene bırakmaları değil midir? Sizle de aynı fikirde değilim
sanırım. Bakışlarınız benimle hemfikir olmadığınızı söyler gibi. Ama boşverin,
çok kafanız karışırsa deli olduğumu düşünürsünüz, olur biter. İnsanların
birbirlerini fiziken olduğu kadar zihnen de kovmaları için bir çok yol vardır,
bilirisiniz siz de. Belki birkaç kez siz de bu yollara başvurmuşsunuzdur.
İnsanlar, kendi hissettikleri benzer duyguların dolaylı olarak da olsa
yüzlerine söylenmesinden hiç mi hiç hoşlanmazlar. Bana öyle garip bakmayın
lütfen bayan. Yanıldığımı düşünüyorsanız lütfen söyleyin. Efendim? Duyamadım...
Bir daha söyler misiniz? Hı anladım, kelimeler boğazınızda düğümlenip kaldılar
değil mi? Çünkü haklı olduğum konusunda içten içe benimle hemfikirsiniz. Önemli
değil, lütfen bakışlarınızı kaçırmayın. Sıkılgan tavırlarınız sadece içten içe
kendinizle yüzleşme isteğinizdendir ama fazla önemsemeyin bunu, çünkü çok
önemli bir şey değil aslında insanın kendisiyle yüzleşmeye çalışması. Eğer
dürüst ve kendinize saygısı olan bir insansanız tabiki... Acaba öyle misiniz?
Bir anda aklınıza gelmedi değil mi nasıl birisi olduğunuz... Mühim değil, bana
da öyle olur arada. İnsanlar bir anda böyle düşüncelere daldıklarında
kendilerini tanıyamaz işte. Kendilerini yorumlamaları biraz zaman alır.
Matematik problemi çözmek gibi değildir bu ya da sözel bir soruyu yanıtlamaya
çalışmak gibi değildir. İnsanın kendini yorumlaması ağır bir fizik sorusunda,
işlem yolunu formüle edebilmesi gibidir. Başlarda karmaşık ve içinden çıkılamaz
gibi görünebilir. Biraz yol alıp belli başlı noktaları ortaya çıkarttığınızda
ise sonrası çorap söküğü gibidir; hafifçe çekersiniz kendiliğinden gelir
gerisi. Önemli olan başlayabilmek bayan, sonrası inanın çok kolay. Biliyorum,
çünkü bende bundan yakın bir zaman öncesine kadar kendimi tanımlamaya
çalışmaktan korkardım. İçime indikçe karşılaşacağım karanlıktan ve belirsizlikten
özellikle. Bu su kuyusuna inmek gibidir aslında. Yüzme bilseniz bile, su derin
ve kuyu o kadar dardır ki fazla dayanamazsınız. Ama bir yolunu bulursunuz biraz
dayanabilirseniz. Mesela bir taş parçası kopup suyun dibine düşmüş yerinde bir
oyuk olmuş olabilir. O oyuğa ayağınızı koyarsınız ve dinlenebilirsiniz inerken.
İşte böyle... Daha da açabilirim bu konuyu ama aklınızı karıştırıp sizi
sıkmaktan korkuyorum sayın bayan.
İşin aslını bilmek
ister misiniz? Bu kadar anlattıktan sonra elbette ki bilmek isteyeceksinizdir.
İşin aslı... aslında diyeceklerimden daha karmaşık olsa da tek kelimeyle
açıklamak yeterli olacaktır bayan. İşin aslı, yalnızlık... Evet, bu kelime
yeterli çok şeyi anlatmak için. Bu kelime tek başına bir roman gibidir aslında.
İçinde bir çok bölümden bir çok çeşit hikaye bulunduran bir kitap da olabilir
duruma göre. İsteğe göre daha farklı haller de alabilir. Çünkü içinde tek bir
anlam barındıran bir kelime değildir yalnızlık. Onu yaşadıkça anlarsınız. Hiç
tek başınıza kaldınız mı bayan? Yalnızlık, kendinizle başbaşa kaldığınız zaman
karşılaşabileceğiniz bir şeydir herşeyden önce. Çevreniz kalabalıktır, dostum
dediğiniz çok insan vardır, ara sıra kendinizi özlersiniz, sadece kendinizle
kalmak istersiniz. İşte o zamanlar yalnızlık cana yakın bir arkadaş olur size.
Bir süre onunla zaman geçirirsiniz, onunla karşılıklı bir bardak çay içer gibi
sahil kenarında. Sonra kalkarsınız masadan, kendinizi biraz daha iyi
hissediyorsunuzdur. Kalabalığınıza geri dönmek istersiniz ve
dönersiniz.Ardınızda yalnızlığın cana yakın ve anlayışlı bir arkadaş olarak
sizi beklediğini bilirsiniz içten içe. Ona güven duyarsınız. Bu güven çok büyük
bir hatadır ama bayan. Sınırı koyamazsanız bu dostunuz zamanla çekici bir
fahişeye dönüşür. Onunla zaman geçirdikçe cezbeder sizi. Tahrik ettikçe bu
sizin hoşunuza gider. Bilmezsiniz, nasıl bir kara deliğin içine
sürüklendiğinizi. Size zamanla gerçekleri unutturmaya başlar. Kendinizi iyi
hissetmenizin nedenini kendinizle başbaşa kalmaktan olduğunu sanırsınız ama
aslında çok önemli olan asıl nedeni unutursunuz o fahişenin yüzünden. Sizi
güçlü kılan şey dostlarınız ve çevrenizdeki kalabalıktır sayın bayan, o fahişe
yalnızlık değildir. Siz aslında kendinizle başbaşa kalma ihtiyacı duyduğunuzda
yalnızlığa dayanabilmenizin nedeni çevrenizdeki insanlar ve herşeyden önemlisi
dostlarınızdır sayın bayan. Katlandığınız şey çevre değil yalnızlıktır. Lütfen
bunu hiçbir zaman aklınızdan çıkartmayın. Çok uzun bir zaman yalnız kalan
birisi olarak kendimden emin bir şekilde verebileceğim en net tavsiyedir bu
çevremdeki insanlara. Doğru düşündüğümden eminim çünkü.
Uzaklara dalmış olmanız
beni dinlediğiniz anlamına gelmez sayın bayan. Önemli değil olsun. Bunları size
söyler gibi aslında kendime hatırlattım. Acısını bildiğimden yalnızlığın, zaman
zaman kendime hatırlatma ihtiyacı duyarım bunları. Kendi kendime konuşmuş gibi
olabilirim ama mühim değil. Ne demiş Cemal Süreyya: “N'olmuş
her fırsatta kendimle konuşuyorsam? Bakma sen yanlış söylemiş eskiler, kendi
kendine konuşana deli değil, yalnız derler.” İşte bu yüzden hiç mühim değil bayan. Bazı
insanlar birileri dinlesin diye konuşmazlar, yalnızlıklarından dolayı az
çalışan dilleri tutulmasın diye konuşurlar bazen. Neyse, hoşçakalın ve bu güzel
gecenin tadını çıkarın sayın bayan. İyi geceler...
merhaba yazılarını görmek çok güzel hoşgeldin diyorum öncelikle ama izleme butonu koymalısın bloguna :) blogcuda yazılarını beğenerek okuyordum kalemine bereket ...
YanıtlaSilbu arada benim adresim bu...http://asi79.blogspot.com/
Bu yazıyı hatırladım,ilk okuduğumda da çok beğenmiştim,ama sizin kim olduğunuzu( blogcuda)hatırlayamadım.
YanıtlaSilİlginiz için teşekkür ederim herşeyi zamanla daha da yerine oturtacağımı düşünüyorum. Blogcu'da Alone walker nickine sahiptim :)
YanıtlaSil